torsdag den 28. april 2011

Fart over feltet

Har været i skole herovre i alt tre dage. Umiddelbart har jeg stadig indtrykket af, at de er utrolig åbne og nysgerrige. Selvom man skulle tro de var vant til mennesker fra andre lande, så vækker vi altså stor opsigt. Har lidt en fornemmelse af, at der går rygter på skolen, og jeg har også ladet mig fortælle, at flere af dem jeg snakker nogenlunde regelmæssigt med er blevet udspurgt om os. Niveauet er fortsat let, så jeg er ikke spor bekymret for ikke at kunne følge med. Deres undervisningsmetoder er oven i helt vildt kedelige! Der er en masse tavleundervisning og meget lidt intern diskussion i klasserne. I vores global-time lærer vi fx. at Rusland var de onde ateister under den kolde krig, og det bliver der ikke sat spørgsmålstegn ved fra klassen af. Vores lærer i timen er ellers meget underholdende. Han er amerikansk, men snakker norsk, så jeg kan heldigvis snakke med ham på dansk. Det meget sjovt. Han går rigtig meget op i at sørge for alle har forstået hvad han siger, og spurgte adskillige gange til, om jeg nu også kunne følge med, det var jo svært det vi havde om (vi havde om den Kolde Krig og at Tyskland var delt op i øst og vest, hvilket er en naturlig selvfølge for mig). Min matematiklærer tror også jeg er lettere fatsvag, hun har i hvert fald sat mig på det tunge hold. Det ikke fordi jeg har problemer med matematikken, vi  taler 9+25-matematik! Mit største problem ligger på ordforrådet, for jeg aner simpelthen ikke hvad plus, minus, gange og divider hedder på engelsk - for ikke at nævne eksponentiel vækst og diverse andre advancerede begreber! I næste uge vil Emma og jeg forsøge at få nogle flere timer, skole til halv 1 virker lidt for nemt. Jeg kunne blandt andet godt tænke mig at få fransk og fysik.
På hjemmefronten sker der også meget. I dag har vi fået besøg af B&B (mormor & morfar), og i morgen flytter vi ind i den nye lejlighed oppe på 119th street. Den er væsentlig større end her hvor vi bor nu, men ligger lidt længere væk fra vores high school. Det bliver nu dejligt med noget mere plads! B&B skal være her for resten af ugen, og på lørdag tager vi så afsted til Florida og Disneyland. Ojh, det bliver godt! Efter Disneyland kommer far + kæresten & diverse bonussøskende på besøg, og sådan kunne jeg jo blive ved i en evig. Fra nu af og den næste månede kommer der til at ske en hel del! Jeg glæder mig, men synes nu det vildt at vi allerede har boet herovre en måned. Det føles slet ikke sådan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar