søndag den 1. maj 2011

Frihedsgudinden & Ellis Island

Vi har brugt i går på at flytte, og i den nye lejlighed har der været problemer med nettet. Derfor ingen blog, hvilket jeg selvfølgelig beklager meget! I dag har vi været tidligt oppe for at være ved South Ferry allerede kl. 10. Som jeg nok fik nævnt i forgårs, så er mine bedsteforældre netop kommet herover på ferie, så vi skal jo have set nogle ting, nu hvor de er her. Fra South Ferry tog vi færgen til Liberty Island, øen hvorpå selveste Frihedsgudinden står. Sejleturen varer ikke mere end en små 10 minutter, og vi fik et flot blik udover bugten (eller hvad det nu er) og diverse øer på turen derover - i hvert fald noget der kan anbefales! Da vi ankom til øen og nærmede os Frihedsgudinden skulle vi igennem et større sikkerhedstjek. Vi ville rigtig gerne have været helt oppe i kronen, men man skulle bestille specielle billetter, og da vi kiggede var der udsolgt helt ind til august! Så vi måtte nøjes med en tur op på soklen.. Jeg smider billeder ind så I kan nyde resten med egne øjne ;) Efter Liberty Island tog vi færgen videre til Ellis Island, øen hvor alle indvandrere skulle ind, godkendes og registreres. Min morfar fandt det utrolig interessant, men jeg må ærligt indrømme det ikke lige fangede mig. Så Emma, min mormor & jeg fandt et teater, selvfølgelig på museet, så der gik kun relevante film, og så en kort film om indvandrerne og deres rejse.
Resten bliver jeg simpelthen nødt til at skrive i morgen. Jeg beklager meget mine forsømmelser på bloggen her de seneste par dage, jeg har haft travlt og været træt. I morgen kommer der en ordentlig skylle, jeg skal nemlig intet! Så don't worry, dette er kun en kladde til det ægte indlæg i morgen. De af jer, der bare ikke kan vente, kan tjekke billederne fra dagens tur her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar