tirsdag den 26. april 2011

Long Island

Titlen beskriver meget godt hvor vi har været i dag. Vi tog toget kl. lidt i 10 for at komme ud til Long Island, som ligger... Ja, jeg har absolut ingen anelse! Det gik aldrig rigtigt op for mig, alt udenfor Manhattan er forvirrende - lyder næsten som en rigtig New Yorker? Et venligt ægtepar vi mødte i søndags havde været så gæstfrie at invitere os på en guidet tur rundt i området omkring deres hus, samt middag og desert bestående af ægte amerikansk burger og is med jordbær. Det var et fint og hyggeligt sted, utrolig fredeligt og roligt sammenlignet med her hvor vi bor. Byerne vi kørte rundt i var typisk amerikanske; brede veje, store huse, store biler og pyntede forhaver. Virkelig som man ser det på film. Vi var også et smut forbi stranden, men det blæste helt vildt, så vi var ikke i. Vandet var desuden hundekoldt, så det lagde ligesom ikke rigtig op til en dukkert (selvom man skulle tro vi er hærdede til den slags, når vi nu bruger de fleste ferier på vestkysten). De var et utrolig flinkt par, og det var interessant at snakke med nogle danskere der havde boet her i så mange (35) år og få deres synsvinkel på det hele. Til trods for vi nu var enige om en stor del :) Jeg ville utrolig gerne fortælle mere om alt sammen, men jeg føler mig nødsaget til at gå i seng :o Man skal jo op og i skole i morgen. Såfremt I ønsker detaljer har jeg træffetid på skype i morgen mellem 4.30 og 6 pm Eastern Time.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar