tirsdag den 19. april 2011

Elevator-eventyr

I dag var dagen hvor jeg røg op på 37. etage! Det måtte ske på et tidspunkt, det var jo kun et spørgsmål om tid før det gik galt. Vi stod og skulle ud af døren for at bevæge os ned og se New York Public Library og Grand Central samt en tur i Kmart. Som sædvanligt er familien uendelig langsom når vi skal nogen vegne, så i et flabet øjeblik, mens de andre stod og tog sko på, smuttede jeg ind i elevatoren for at køre ned i lobbyen. Det var åbenbart bare ikke hvad elevatoren havde i tankerne! Vi (elevatoren og jeg) begyndte turen op ad i rimelig fart, og da vi rundede de 23 var jeg parat til at sætte mig ned med hovedet mellem benene. Tanken om at ryge op på en af de øverste etager var skrækindjagende, for det blæste forholdsvis meget udenfor så bygningen svajede - hvilket resulterede i, at elevatoren rystede og gyngede helt vildt! Da vi nåede 30 var det slet ikke sjovt mere - jeg fik det seriøst dårligt og var lidt nervøs for jeg endte i Penthouselejligheden. Heldigvis stoppede den "allerede" ved 37 (ud af 43 etager) og et gammelt ægtepar steg på, hvorefter vi kørte ned igen i ro og mag. Sådan startede min dag med et ordentlig adrenalin-kick!

Hvad vi ellers har brugt dagen på:
- Et besøg på New York Public Library, hvor noget af Ghostbusters blandt andet er blevet optaget. Et fint, gammelt sted med en masse bøger - sjovt nok. Vi fandt dog også op til flere film om H.C. Andersen i børneafdelingen, men fik desværre ikke lov til at låne noget fordi vi ikke har en bruger endnu.  Vi svor højt og helligt at komme igen.
- En tur gennem Grand Central Station. Igen et fint, gammelt sted med en masse toge - (jeg føler virkelig mine beskrivelser rammer noget i dag!) Københavns hovedbanegård blegner lidt i sammenligning her, det sq en ommer Danmark!
- En gåtur gennem en lille, hyggelig indendørs have. Mor havde helt tilfældigt fundet den sidste gang hun var i New York. Ikke et særlig turistet sted, hvilket lige netop gør det dejlig afslappet. Tanken om at 2nd avenue lå lige ude på den anden side af glasruderne var ikke til at begribe, for den ro der herskede mindede mest af alt om <indsæt roligt og idyllisk sted efter egne præferencer her>.
- En længe ventet tur til Kmart. Kmart er en mærkelig form for dagligvarebutik, der ikke har dagligvarer. Anyways, grunden til vi så absolut skulle derind, var fordi vi sidste gang havde fundet rigtig meget sødt tøj til en billig penge. Alle Kmarts er dog ikke ens, og tror alle vi følte os en anelse skuffede da vi gik ud derfra med en pose slik og to løbetrøjer.
Den lille rest af dag der var tilbage da vi kom hjem blev brugt på spil og film, og nu går turen snart til drømmeland. I morgen skal vi tidligt op og på socialkontoret - det orkede vi ikke lige i dag fordi vejret var nogenlunde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar