søndag den 10. april 2011

Lægebesøg

Dagen i dag har budt på en helt uventet oplevelse. Jeg har været til lægen! I USA :o Nok en af de ting der er mest forskellig i forhold til det danske samfund. Jeg må sige det gik helt udmærket. De har ikke et eller andet form for system som lægen derhjemme hvor man ringer og bestiller en tid. Den slags bruger man åbenbart ikke herovre hvor alt stort set har døgnåbent 7 dage om ugen - også lægevagten. Så vi fandt det nærmeste "medical center", som det hedder, og gik ind. Ingen kiggede mærkeligt, der var intet "har i bestilt en tid", vi fik bare stukket noget der skulle udfyldes i hånden og blev bedt om at udfylde det. Det er forresten noget de bruger forholdsvis meget herovre. ALLE steder får man stukket ting i hånden der skal udfyldes med navn og fødselsdag og pis og papir. En af ulemperne ved ikke at have et samfund hvor alle allerede er registrerede.
DA dette så var gjort gik der ikke længe før en sygeplejerske kom ud og fulgte os en i et rum, der var pyntet med billeder af diverse skuespillere og skuespillerinder der var medvirkende i læge-serier - heriblandt J.D. fra Scrubs! En anelse svært at tage seriøst, men det gik lige da sygeplejersken efterfølgende kom ind og tog mit blodtryk og min temperatur, til trods for det absolut ingen betydning havde for min diagnose. Alt var fint dér og lægen kom ind efter lidt tids venten. Han kiggede på mig, diagnosticerede mig og udskrev en recept. Rimelig smertefrit :D Smerten kom så da vi gik ud til sekretæren og fik regningen. 150 dollars, svarende til en sum af 781 danske kroner, måtte vi slippe for en skide recept på smertestillende. Det er dyrt at leve! Og vi er glade for vi har en forsikring der dækker, så vi hænger heldigvis ikke på den. Den ryger direkte videre til Europæiske Rejseforsikring!
Og til sidst, til alle jer der undrer jer over hvad jeg egentlig lavede hos lægen: mig og min visdomstand er ikke gode venner -.- Og vi var bange for den så havde givet mig betændelse nærmest nede i kæben, da det er der smerten sidder. Der var tilsyneladende intet og jeg er (næsten) helt på toppen. Don't worry :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar