torsdag den 9. juni 2011

The Lion King

Tiden går hurtigt, og pludselig er det flere dage siden man har blogget sidst. Nogle ville måske kalde det sløseri. Jeg foretrækker at kalde det travlhed! Ikke fordi vi har lavet meget de sidste par dage. Skolen er blevet passet, vi har stadig ikke fundet ud af om vi skal til eksamen, og så meget andet er det faktisk ikke sket. Til i går!
I gårdagens anledning (min mors fødselsdag) var vi ude at spise fint på en restaurant kaldet "Terrace in the Sky". Den ligger på den anden síde af Columbias campusområde, men i gåafstand herfra hvor vi bor. Altså, efter danske standarder, ikke amerikanske. Hele restauranten er bygget på toppen af et lejlighedskompleks, og man har derfor udsigt udover hele byen. Vejret var ulideligt, vi var oppe at runde de 35-37 grader hen på eftermiddagen og luften stod fuldstændig stille i hele byen. Så vi foretrak at sidde indendørs i den geniale opfindelse kaldet aircondition. Man havde nok bedre udsigt over hvad man kunne kalde den "pæne" del af byen udendørs, men så hellere Harlem og tilpas temperatur! Maden var god, men stedet i sig selv var nok en anelse for fint i forhold til hvad vi er vant til. Det var dog ikke specielt dyrt, sammenlignet med en fin restaurant i Danmark! Efter et dejligt måltid med dessert og det hele tog vi en taxa ned til Times Square, hvor vi skulle i Minskoff Teateret og se Løvernes Konge! Minskoff Teateret er et af de fine, gamle teatre på Broadway, med en hel fantastisk beliggenhed. Det kommer vel ikke bag på nogle at det lige netop er Løvernes Konge de har valgt at spille her. Stykket var helt fantastisk, rigtig flot bygget op med kreative kostumer og smuk musik, som Disney jo er så kendt for. Det er en flot oplevelse at være i teatret, nu har vi både været inde og se Mamma Mia og Løvernes Konge, og jeg må indrømme det er noget jeg hurtigt kunne blive vant til. Stemningen er meget bedre end i biografen og det der med live optræden og live musik tiltaler mig også bare en del mere. Det kan klart anbefales at man tager en tur på Broadway, hvis man er herovre på ferie! :)
I dag skulle vi have været oppe at gå på et gammelt subway-spor, der løber et stykke over byen, og nu er blevet lavet om til en stor have i 13. etages højde. Vi har dog ændret planerne da de har lovet lige så slemt vejr i dag, som det var i går. Jeg ved ikke hvad vi skal i stedet, jeg håber dog jeg snart bliver informeret.
Før jeg slutter af, vil jeg lige så at der på bloggen "Confessions of a shopaholic" er kommet et lille tillægsstykke. Jeg nåede, af årsager jeg ikke husker, aldrig at få færdiggjort den. Så I får jeres afslutning i dag, til dem der stadig er interesserede :D

1 kommentar:

  1. Rettelse:
    Nej, det gør jeg så ikke (altså skriver et lille tillægsstykke til bloggen fra sidst), da min blog driller lidt lige nu. Jeg vender tilbage så snart den holder op!

    SvarSlet